Header image
Text background bars
log

Kielipesän retki Ukonkivelle

Näin ensilumen aikaan on mukava muistella, miten Ivalon koltansaamen kielipesän väki kävi syyskuussa Inarijärven risteilyllä. Retkelle osallistuivat myös pohjoissaamen kielipesä Ivalosta ja saamenkieliset ryhmät Inarista.

Me lähdimme matkaan jo varhain aamulla klo 07.45 Tammelan kuljetuksella. Taksimatka oli mukava, kun pääsi kulkemaan isolla autolla. Matkalla lapsia jännitti kovasti, että minkä värinen laiva on ja kulkeeko se kovaa!

Satamasta lähdimme klo 8.30. Aamulla oli sadekeli ja koko matkan ajankin satoi. Mutta kun pääsimme perille Ukonkivelle, sade loppui ja saimme nauttia kauniista ruskamaisemasta. Meillä oli opas mukana. Hän kertoi meille aarteista ja muista löydöistä, mitä kaivauksissa oli tullut esiin.

Meillä oli retkieväät mukana ja söimme ne menomatkalla laivan sisätiloissa. Kaikki lapset, pienimmästä suurimpaan olivat reippaita ja innostuneita kokemastaan. Paluumatkalla vain kenkutti, kun päiväuniaika ja lounasaika alkoivat lähestyä.

Mõõn eunnsaž lij käärab da jååʹtt-a tõt kõrr hooʹddin?

Ukonkivi reiss

Ååʹn ko ođđmuõtt lij juʹn kuâlddam, lij hääʹsǩ mušttled, što mäʹhtt Âʹvvel nuõrttsääʹm ǩiõllpieʹssneeʹǩǩ jiõʹlle čõhččmannust Aanarjääuʹrest käärbin vuejjmen. Reeisast leʹjje mieʹldd tâʹvvsääʹm ǩiõllpieʹss Âʹvvlest da sääʹmǩiõl ǩiõllpieʹzz Aanrest.

Mij vuõʹljim Âʹvvlest juʹn ääiʹjeld tueʹlää čiâss 07.45 Tammela taksiaautin. Vuejjmõš leäi hääʹsǩ, ko piâzzi jååʹtted jõnn aautin. Päärna čuuʹt smiõʹtte, što mõõn eunnsaž käärab leʹčči da jååʹđči-a tõt kõrr hooʹddin!

Säätkast vuõʹljim čiâss 8.30. Tueʹlää õõʹbri seämmanalla ko alggreeis ääiʹj. Leâʹša ko piâzzim Ukonkivi årra, âʹbrr puuʹđi da vuäǯǯaim voʹsttjed mooččâs ǩeârõõǥǥâst. Meeʹst leäi mieʹldd vuäʹppes. Son mainsti miʹjjid juõʹǩǩnallšem kaauʹni pirr, koid lie kaunnâm, ko lie kuäivvam tän suõllust.

Meeʹst leʹjje jeäʹvvez mieʹldd da tõid poorim mõõneen käärab seʹst. Puk päärna, siõm da jõnn leʹjje miõlsteez tän reeisast. Tõt pâi leäi hueʹnn, ko peiʹvvnââeʹr- da poorrâmääiʹj juʹn âʹlddne.